
ma 16.1.2017
Olen vakaasti sitä mieltä, että pitäisi saada kansalaispalkka. Olen tämän aamua koordinoinut, miettinyt, järjestänyt ja suunnitellut sekä ottanut yhteyttä. Vapaata kansalaistoimintaa kyllä, mutta kohta tulee aivan liian kiire tehdä firman laskuja, jotta saisin ne Tokmannin edessä olevaan postilaatikkoon ennen kello 13:a.
Aivan ihanata on, että esimerkiksi Heta-liitossa vastaus tuli välittömästi: Heillä ei ole resursseja käydä kouluttamassa vammaisneuvostojen väkeä. Heta-liitto on Henkilökohtaisten avustajien työnantajien liitto.
Lapinlahden virkamiehillä vain on selvästi vaikeuksia vastata sähköposteihin. Kunnan tekninen johtaja on virkistävä poikkeus. Sieltä ampaisee yleensä melkein heti tai seuraavana aamuna heti kuuden jälkeen tiukkaa tekstiä. Jäänkin nyt odottelemaan. Parempi kiukkuinen pikavastaus kuin tympeä monen viikon hiljaisuus, joka jättää epävarmuuden tilaan.
Kansalainen Jouko Hiltunen kyselikin tarkastuslautakunnalta juuri tätä kysymystä.
Tarkastuslautakunta vastasi (aloin hihittää hysteerisesti, kun pääsin vastauksen viimeiselle riville, sähköpostilla, no jes):
"Tarkastuslautakunta on saanut osastopäälliköiltä selvityksen työntekijöiden tavoitettavuudesta (oheismateriaalina, jota minulle ei ole toimitettu, sillä jouduin lähtemään kokouksesta aikaisemmin).Selvityksissä tuotiin esille, että kunnan eri yksiköissä on käytössään erilaisia yhteydenottokäytäntöjä johtuen toimintojen erilaisuuksista. Esimerkiksi ajanvarauksella asiakastyötä tekevissä yksiköissä on joko ilmoitetut puhelinajat tai esimerkiksi poliklinikalla takaisinsoittojärjestelmä, jolloin kaikki puhelut ohjautuvatko. järjestelmän kautta ja työntekijät soittavat asiakkaalle.Kunnan yleistä puhelinjärjestelmää uudistettiin viime keväänä. Jos työntekijä ei pysty vastaamaan puheluun, puhelinvastaajaan on mahdollisuus jättää yhteydenottopyyntö, jolloin työntekijä soittaa vapauduttuaan asiakkaalle takaisin.Pidemmistä poissaoloista järjestelmässä on viesti, milloin työntekijä on seuraavankerran tavattavissa tai puhelut ohjataan toiselle työntekijälle.Järjestelmänvaihdoksen alussa ilmeni ongelmia puheluiden välityksessä ja vastaajapalvelussa. Tämä on saattanut aiheuttaa ongelmia puheluihin vastaamisessa.
[Vanhempi teksti] « [Sisällysluettelo] » [Uudempi teksti] | [Haku] | [Sivun yläosaan]